RU
EN

23.11.2016 Iegādāto preču garantijas iespējas palielinās

Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka divu gadu preces lietošanas garantiju, tomēr nereti nākas saskarties ar situācijām, ka iegādātajam datoram, fēnam vai mobilajam telefonam novērojami darbības traucējumi tieši pēc ražotāja noteiktā garantijas perioda. Lai novērstu patērētāju nedienas, apdrošināšanas sabiedrība Compensa piedāvā iespēju iegādāties elektronikas preces kopā ar jaunu risinājumu – pagarinātās garantijas apdrošināšanu.

 

Iegādājoties pagarinātās garantijas apdrošināšanu uz diviem gadiem, apdrošināšana turpinās vēl divus gadus pēc ražotāja noteiktās garantijas perioda beigām pasargāt pirkumu pret defektiem, kurus ir noteicis pats ražotājs. Tādā veidā tiek nodrošināta pirkuma četru gadu garantija (divi gadi ražotāja noteiktā garantija un papildus divi gadi pagarinātā garantijas apdrošināšana). Gadījumos, kad iegādātā prece bojāta tās darbības trešajā vai ceturtajā gadā, pateicoties pagarinātās garantijas apdrošināšanai, tiks nodrošināta iespēja to salabot vai apmainīt pret jaunu preci.

 

Compensa Vienna Insurance Group UADB Latvijas filiāles Riska parakstīšanas departamenta vadītājs Kaspars Neivalds atklāj: “Pagarinātā garantijas apdrošināšana ir mūsdienīgs risinājums, kas izstrādāts, balstoties uz statistikas datiem, ar mērķi atvieglot cilvēku dzīvi un padarīt to brīvu no raizēm par tehnoloģiju bojājumiem. Tas ir solis pretī klientam, ņemot vērā, ka dzīvojam tehnoloģiju piesātinātā pasaulē un jebkurš elektroniskās ierīces bojājums var būtiski mazināt cilvēka dzīves kvalitāti.”

 

Ražotāja noteiktā divu gadu pirkuma garantija nereti izrādās nelietderīga, jo sadzīvē novērojami elektronisko preču bojājumi tieši to darbības trešajā vai ceturtajā gadā. Saskaņā ar garantijas pakalpojumu un preču apdrošināšanas uzņēmuma Warranty Expert apkopotajiem datiem elektronikas precēm to trešajā vai ceturtajā lietošanas gadā novēroti bojājumi - 42% ledusskapjiem un saldētavām, 25% trauku mazgājamām mašīnām, 34% veļas mazgājamām mašīnām, 36% portatīvajiem datoriem un 20% televizoriem.

 

Lielākā daļa pircēju, iegādājoties kādu no elektronikas precēm, plāno to lietot ilgāk nekā divus gadus, tomēr darbības bojājumi, kas radušies tieši trešajā vai ceturtajā lietošanas gadā, preces īpašniekam var radīt būtiskus, ar elektronikas labošanu saistītus zaudējumus. Dati liecina, nereti elektronikas labošana var izmaksāt līdz pat 75% no preces cenas. Gadījumos, kad preces remonta mērķiem nākas atvadīties no krietnas naudas summas, tiek apsvērta doma - vai vieglāk un efektīvāk nav iegādāties jaunu. Tas atkal prasa būtiskus laika resursus, jo piedāvājums ir pietiekami plašs, lai ātri varētu izvēlēties vislabāko variantu, turklāt, atgriežoties pie sākotnējā, visticamāk, patērētājs tomēr neiegādājas elektronikas preci tikai uz diviem gadiem.

 

Iegādājoties pagarināto garantijas apdrošināšanu, vairs nevajadzēs uztraukties par neplānotiem izdevumiem, kas saistīti ar elektroierīces labošanu vai maiņu gadījumos, kad tā saplīst pēc ražotāja noteiktā garantijas laika.

 

ATPAKAĻ UZ VISIEM JAUNUMIEM