Apdrošināšanas sabiedrība “Compensa” pirmā Latvijā ievieš mājokļu bojājumu attālinātu apskati un novērtēšanu

2021. 07. 05


Apdrošināšanas sabiedrība “Compensa” pirmā Latvijā ievieš mājokļu bojājumu attālinātu apskati un novērtēšanu

 “Compensa Vienna Insurance Group” ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas sākusi izmantot inovatīvu un mūsdienīgu risinājumu – mājokļu bojājumu attālinātu apskati un zaudējumu novērtēšanu.

 Koronavīrusa pandēmija arī apdrošināšanas nozarei likusi rast jaunus un modernus tehnoloģiskos risinājumus, lai papildu drošībā būtu gan klienti, gan darbinieki. Nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības “Compensa Vienna Insurance Group” eksperti tagad klientu mājokļiem nodarīto zaudējumu novērtēšanu spēj veikt attālināti. Apdrošināšanas uzņēmums šīs jauno tehnoloģiju sniegtās priekšrocības jau atzinis par ļoti noderīgām un ir pārliecināts, ka mūsdienīgais risinājums, kas ļauj operatīvi novērtēt zaudējumus, būs noderīgs arī turpmāk.

 Uzņēmuma ieviestais jaunums Compensa E-xpert ļauj apdrošinātajam objektam radušos zaudējumus novērtēt attālināti, nodrošinot klienta un apdrošināšanas speciālista drošu tikšanos neklātienē. Lai eksperts varētu veikt zaudējumu novērtēšanu, klientam tiek nosūtīta īsziņa ar saiti uz speciālu tīmekļa vietni, kas nodrošina bezkontakta apskatei nepieciešamos videosakarus, izmantojot interneta pieslēgumu. Viss, ko seansa laikā vajag izdarīt – vietnei ir jāpiešķir drošs pagaidu pieeja pie mobilā tālruņa mikrofona un videokameras. Tā apdrošināšanas speciālists attālināti var gan sarunāties ar klientu, gan nofotografēt negadījumā bojāto mājokli un tajā esošās mantas.

 “Mūsu galvenais uzdevums pandēmijas apstākļos ir palīdzēt klientiem pielāgoties jaunajai realitātei un justies droši. Mēs pastāvīgi meklējam aizvien jaunas iespējas, lai apmierinātu klientu vēlmes. Tas arī bija iemesls, kāpēc izveidojām un ieviesām šo inovatīvo un drošo risinājumu, kas tagad mājokļiem radītos zaudējumus ļauj fiksēt operatīvi un veikt to attālināti. Apdrošināšanas speciālists attālinātās apskates laikā ar klienta atbalstu ātri fiksē bojājumus, uzņem nepieciešamos fotoattēlus un atbild uz klienta jautājumiem, kas radušies saistībā ar zaudējumu kompensāciju,” – skaidro “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāles vadītāja vietnieks Kaspars Neivalds.

 K. Neivalds uzsver, ka negadījuma vietā ir ļoti svarīgi precīzi fiksēt visus bojājumus, lai veiktu zaudējumu atbilstošu novērtēšanu. To arī nodrošina eksperts, kas piedalās objekta attālinātajā apskatē. Šādi organizēta apskate atvieglo darbu abām pusēm. Klientam vairs nevajag papildus fotografēt bojājumus vai atkārtoti uzņemt attēlus, kas nav izdevušies. Būtisks ieguvums ir arī tas, ka apdrošināšanas atlīdzību noregulēšanas process tādējādi kļuvis raitāks un šī brīža situācijā arī drošāks.

 Ja ir vēlēšanās izmantot šo tehnisko risinājumu, klientam savā mobilajā tālrunī nav nepieciešams instalēt nekādu papildu lietotni. Pietiek ar to, ka tālrunī darbojas Android vai iOS operētājsistēma. Uzņemtajiem fotoattēliem automātiski tiek piešķirti laika un koordinātu identifikatori. Jāpiebilst, ka attēlu kvalitāti neietekmē interneta savienojuma kvalitāte klienta mobilajā ierīcē.

 K. Neivalds ir pārliecināts, ka inovatīvais tehniskais risinājums noteikti noderēs arī nākotnē. Tas ļaus ietaupīt gan klientu, gan arī apdrošināšanas speciālistu laiku, nodrošinot ievērojami ātrāku atlīdzību noregulēšanas procesu. Pēc tam, kad klients ir reģistrējis negadījumu internetā vai pa tālruni, tiek saskaņots attālinātās apskates laiks, kas vidēji ilgst līdz 15 minūtēm. Apskates laikā speciālists uzreiz ievada datus sistēmā, savukārt apdrošināšanas atlīdzība, ņemot vērā negadījuma apstākļus, tiek aprēķināta jau attālinātās apskates laikā vai arī iespējami īsākajā laikā pēc tās.

 Jaunais risinājums ļauj vienam apdrošināšanas ekspertam veikt līdz 10 pārbaudēm dienā. Šī metode pārsvarā paredzēta salīdzinoši nelielu – līdz 500 eiro – zaudējumu novērtēšanai, taču tā var tikt izmantota arī lielāku zaudējumu gadījumos.

Papildu informācija:

Dace Gertnere

“Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle

Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja

E-pasts: dace.gertnere@compensa.lv

Klientu atbalsts un apdrošināšanas iegāde
24/7 atbalsta tālrunis
Klientu apkalpošanas centri